Przed rozpoczęciem sprzedaży w Internecie warto określić model biznesowy, w jakim będzie funkcjonował przyszły sklep internetowy. Wybór kanału sprzedaży w Internecie jest bardzo ważny, ponieważ pozwala na określenie docelowej grupy odbiorców.
Model B2B (business to business) to model polegający na prowadzeniu sprzedaży/transakcji między dwoma lub więcej podmiotami gospodarczymi. Natomiast model B2C (business to consumer) to standardowe prowadzenie sprzedaży skierowane do klienta indywidualnego.
Sklep internetowy dla klientów B2B wymaga bardziej rozbudowanej i zaawansowanej infrastruktury, która w relacji business to business pozwoli na dostosowanie oferty handlowej dla zalogowanych klientów firmowych, tym samym ułatwiając im poszukiwanie odpowiedniego rozwiązania.
Transakcje w modelu B2B często są negocjowane przez kupujących na indywidualnych warunkach, co nie ma miejsca w przypadku sprzedaży B2C. Rozliczenie płatności za transakcje w modelu B2C odbywa się od razu w dniu zamówienia lub dostawy, z kolei w modelu B2B rozliczenie transakcji może odbywać się z odroczonym terminem płatności.
Warto wiedzieć, iż w modelu B2B, gdzie prowadzona jest sprzedaż tylko do działalności gospodarczych, nie obowiązują przepisy prawa zakupów konsumenckich.
Kolejnym krokiem przed rozpoczęciem prowadzenia sprzedaży w Internecie powinno być zapoznanie się z ofertą firm zajmujących się tworzeniem oprogramowania oraz aplikacji dedykowanych e-commerce.
Większość rozwiązań do sprzedaży w Internecie posiada bardzo rozbudowaną gamę funkcjonalności. Jako przedsiębiorca powinieneś zwrócić uwagę na najważniejsze, np.: brak prowizji od sprzedaży, brak limitu produktów, brak limitu wersji językowych, możliwość korzystania z aplikacji mobilnej dla sklepu internetowego, możliwość prowadzenia sprzedaży zagranicznej, możliwość wystawienia opinii o produkcie, wsparcie techniczne, certyfikat SSL, a także określić konieczność zastosowania ich w Twoim biznesie.
Poniżej przedstawiamy dodatkowe funkcjonalności wraz z ich zastosowaniem, które pomogą w rozwijaniu Twojego biznesu w Internecie:
Przed wyborem odpowiedniego rozwiązania warto rozpocząć testowanie kilku sklepów internetowych, które odpowiadają najważniejszym potrzebom firmy. Na tym etapie zachęcamy również do przetestowania platformy Comarch e-Sklep, która została stworzona z myślą o każdym sklepie, bez względu na branżę czy sposób sprzedaży. Comarch e-Sklep możesz przetestować bezpłatnie przez 30 dni. Podczas rozpoczęcia okresu testowego możesz również skontaktować się z działem e-commerce przyszłego sklepu internetowego.
Jakie pytania powinieneś zadać swojemu konsultantowi:
Ostatnim krokiem jest zamówienie i wdrożenie sklepu internetowego w Twojej firmie.
Przetestuj już teraz efektywną platformę Comarch e-Sklep zakładając konto na stronie: www.comarchesklep.pl.
Drodzy Klienci z dniem 1 grudnia 2024 nastąpi zmiana regulaminu Comarch ERP XT. Zapoznaj się z nową wersją regulaminu.
Drodzy Klienci z dniem 1 grudnia 2024 nastąpi zmiana regulaminu Comarch ERP XT. Zapoznaj się z nową wersją regulaminu.